.

Saturday, May 28, 2011

SCRATCH MARK/SELULIT

Ok...Rasanya saya ni bukanlah pandai or sesuai sangat pun
kalau nak berbicara soal kecantikan.. Saya bukan lah pakar kecantikan pun.
Nak kata saya cantik pun jauh sekali.. Walaubagaimanapun, mungkin ada
beberapa perkara yg boleh saya sharekan di sini untuk kebaikan bersama.
Salah satu daripadanya adalah SCRATCH MARK/SELULIT..
Saya x pasti sama ada cari ini berkesan untuk orang lain, tp apa salahnya kita
cuba sebelum kita tercari2 jalan penyelesaiannya kemudian..
Cara yg saya amalkan ini jga ternyata berhasil, walaupun setelah saya hamil dua kali..
Dari mana saya dapat petua ni, dah x ingat, tp ada juga melalui pembacaan..dan saya
yakin untuk share di sini setelah ada beberapa teman or kenalan yang bertanyakan
cara untuk hilangkan SCRATCH MARK ni.. tp masalahnya, saya cuma ada cara untuk
mencegahnya daripada berlaku.. Untuk menghilangkan yg sudah ada, saya x pasti.
Jadi, buat kawan2 yg sdang hamil or sesapa sahaja yg belum berumah tangga x salah berilmu terlebih dahulu.

Tips mudah ni;

1-Sekiranya hamil, dalam keadaan perut makin membesar, cuba sapu losyen atau baby oil sekerap mungkin,
untuk mengelakkan kulit daripada menjadi terlalu tegang n kering.

2-Jangan sekali-kali menggaru bahagian perut yang gatal.. Hehhehe..ygni memang sukar kan.. Tp cubalah elakkan..

Mudah je kan???

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels