.

Tuesday, June 28, 2011

MEREPEK DAN PENUH ISI

Hmm...malam nih putra tido awal..
Legaaa sikit... boleh rehat2 n lepaking! Jangan
nanti dia bangun balik sudah! Time2 camnih la
saya ada selera nak makan semakan makannya.
Hihihi..ada ke ayat camtuh? Sanggup nih tetengah
malam cani masak spaghetti sauce, ngan pasta pastuh
letak cheese. Wah! memang kenyang habis!! Dah lupa
da pulak kena benti sebelum kenyang. Hadeiii...dah susah
nak makan dengan penuh tenang. Ada kesempatan jerk
apa lagiii!! Tapi, bila pikir2 balik.... kita tetengah kenyang
nih.. ada tak agaknya orang yang tidur dengan perut
kosong? Alah, bukannya perut kosong sebab malas
nak g masak or malas nakg beli... tapi memang perut
kosong sebab hidupnya kais pagi makan pagi,
kais petang makan petang? hmmmm
inilah lah yang slalu jadi nih bila saya makan terlebih.
Mula la nak pikir bukan2... Eh,tu bukannya bukan-bukan
tuh.. tu namanya kesedaran dan keinsafan tuh.
Tapi kan, kadang2 saya teringat, dulu bila
saya cakap kat someone tuh kan pasal ni, i mean
pasal kesusahan orangla, dia boleh cakap kat saya,
dah kenyang tuh kenyangla pesal nak merepek-repek
pulak.Mmmm..huhuh silap orang lah saya nak cakap2 upanya.
Haa?? ape? skang pun tengah merepek? hihihi...
okelah2.... sebenanya nak bagi nih...saya baru baca semalam.
Saya tengah cuba hafal, dan menjiwai maksudnya. Jom sesama!
Better than never...

"ALLAH"
Tiada Tuhan melainkan Dia Yang Hidup kekal lagi terus menerus mengurus makhluk Nya,
Tidak mengantuk dan tidak tidur.
Kepunyaan Nya apa yang ada di langit dan di bumi.
Siapakah yang dapat memberi syafaat disisi Allah tanpa izin Nya?
Allah mengetahui apa-apa yang di hadapan mereka dan di belakang mereka,
dan mereka tidak mengetahui apa-apa dari ilmu Allah melainkan apa yang dikendaki Nya.
Kursi Allah meliputi langit dan bumi.
Dan Allah tidak merasa berat memelihara keduanya,
dan Allah Maha Tinggi lagi Maha Besar"

apakah ini? Ini maksud AYATUL QURSI

1 comment:

pandangkedepan said...

selalulah berdoa untuk ketenangan...aminnn...:D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels