.

Monday, June 27, 2011

KENANGAN

Korang, masa kecik2 dulu, penah tak korang
kumpul ramai-ramai kat umah nenek korang,
tido sebantal dengan sepupu2 korang.. Main cite2
hantu... main sorok2.. dan macam-macam lagilah..
huhuuhu...harini saya rindu zaman dulu-dulu...
time tu saya balik sekolah pun, umah arwah nenek
saya, makan arwah nenek saya masak. Masa tadika
pulak, arwah ki saya yang jemput saya balik. Time bulan
puasa, kami sanak saudara, berkumpul umah arwah nenek
berbuka sama-sama. Makan kat tikar, lauk pauk memanjang
je susun. Lepas berbuka kena berebut pegi solat, pastu
pakat keluar kat laman, main bunga api. Mana yang
lelaki tu, beranilah main mercun. Ada yang pandai2 pulak
bawak lilin pegi kat tempat gelap. Kunon2 berani la sangat.
Huhuhu, separuh jalan, menjerit lintang pukang.
Hmm...tapi tu dulu la...dah kira2 20 tahun yang lepas pun.
Cepat betul masa berlalu. Skang xdapat lagi dah macamtu.
Huhuhuh...apa gile, nak main cam bebudak lagi??
Kang ntahape2 putra ngan putri cakap.
Dah biol ke ibu aku nih?? kakakakak!!
Tapi takper, skang pun saya jadik budak2
jugak bila main ngan dorang. huhuhuuh. Kadang2 pulak,
rasa je macam dah besar, dah banyak tanggunjawab,
padahal masing2 dalam diri still lagi ada jiwa kebudak-budakan
tu kan?? tol tak?? alahh jangan nak nipuuuuuuuu...huhuuh
Takpe, walau apa pun kita, yang penting kita cuba
lalui kehidupan ni dengan cara tersendiri, dan
cuba hargai setiap detik yang kita ada.
Segala yang berlaku hari ini, menjadi kematangan kita
hari esok.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels