.

Friday, June 17, 2011

TAKZIAH BUAT KELUARGA AWIE

KUALA LUMPUR: Bapa penyanyi rock negara, Awie, meninggal dunia selepas sebulan terlantar di Pusat Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia (PPUKM) kerana demam panas.

Othman Md Arof, 78, yang juga guru silat meninggal dunia di rumah mereka di Kampung Cheras Baru, di sini, jam 12.10 tengah malam kelmarin selepas arwah dibawa pulang dari PPUKM, petang kelmarin.


Menurut Awie, bapanya dimasukkan ke PPUKM sejak sebulan lalu selepas mengadu badan panas sebelum disahkan doktor menghidap demam panas.

“Sebulan mendapatkan rawatan di PPUKM, semalam (kelmarin) bapa meminta kami adik-beradik membawanya pulang ke rumah kerana terlalu rindukan anjung tempatnya berehat,” katanya.


Kata Awie, sebelum bapanya meninggal dunia, arwah sempat meninggalkan pesanan kepada sepupunya untuk disampaikan kepadanya supaya jangan pergi jauh.


“Saya tidak menyangka itu kata-kata terakhir arwah sebelum dia pergi, saya menganggap ini kehilangan yang saya rindui,” katanya. Katanya, bapanya bukan saja mendidik anak termasuk dirinya menjadi insan berguna malah mengajarnya ilmu mempertahankan diri.

“Saya masih ingat ketika zaman kecil saya dirotan dan dipukul arwah dengan tali pinggang kerana nakal,” katanya.


Jenazah dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Kampung Cheras Baru kira-kira jam 11 pagi semalam.


SUMBER

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels